پیروی از هوای نفس از علل بی‌حجابی

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پیروی از هوای نفس از علل بی‌حجابی

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پیروی از هوای نفس از علل بی‌حجابی

یکی از عوامل اصلی بی‌حجابی زنان پیروی از هوای نفس است، پدیده‌ای که بسیار خطرناک و لغزاننده است و در همه دوران تاریخ، انسان‌های بسیاری را گرفتار کرده و آن‌ها را در مقابل حق و حتی رو در روی پیامبران و اولیای الهی قرار داده است.

اگر انسان، پیرو هوای نفس و شهوات باشد و زندگی‌اش را در مسیر رسیدن به لذت‌های دنیا قرار دهد، خدا و روز جزا را فراموش خواهد کرد؛ و در ردیف حیوانات و حتی بدتر از آن قرار خواهد گرفت چراکه عقلش را که نشانه برتری از حیوانات است را تعطیل کرده و هم‌وغمش مانند حیوانات، پیرو هوای نفس و شهوات و رسیدن به لذت‌ها و ارضاء نیازهای جسم است.

قرآن کریم درباره این‌گونه افراد می‌فرماید: «أَرَأَیتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنْتَ تَکونُ عَلَیهِ وَکیلًا، أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَکثَرَهُمْ یسْمَعُونَ أَوْ یعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا کالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا؛ آیا دیدی کسی را که هوای نفس خویش را معبود خویش ساخت؟! آیا تو می‌توانی او را هدایت کنی (به دفاع از او برخیزی؟!) … آن‌ها همچون چهارپایان‌اند، بلکه گمراه‌ترند.»[۱]

چنین انسانی تسلیم محض خواسته‌های دل خویش است و هرچه نفس اماره به او دستور بدهد همان را اجرا می‌کند. مثلاً نفس اماره می‌گوید برای جلب‌توجه مردان یا فخرفروشی بر زنان و یا آزار دیگران آرایش کن! او هم بدون تعقل آرایش می‌کند و در کوچه و بازار و خیابان شروع می‌کند به خودنمایی.

[۱]. فرقان: ۴۳-۴۴.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: بدحجابی ،علل بی حجابی ،عوامل بی حجابی ،هوای نفس ،پیروی از هوای نفس

تاريخ : دو شنبه 26 / 7 / 1399 | 18:28 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.