راه مقابله با تهاجم فرهنگی را باید در نهضت امام حسین(ع) جستجو کرد

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

راه مقابله با تهاجم فرهنگی را باید در نهضت امام حسین(ع) جستجو کرد

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

راه مقابله با تهاجم فرهنگی را باید در نهضت امام حسین(ع) جستجو کرد

امام جمعه دیلم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر  با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم نقش مهم این ماه در افزایش آگاهی بخشی برای مبارزه با دشمنان و دسیسه‌ها مهم دانست و اظهار داشت: اقامه عزاداری حضرت امام حسین(ع) از نظر کیفی و کمی باید توسعه یابد و این مراسم تنها به سخنرانی کفایت نمی‌کند.

حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری با بیان اینکه با اشاره به نقش مهم هنر در جاودانه ماندن حماسه‌ها افزود: منطق و دلیل اگر می‌خواهد جاودان بماند باید در قالب هنر قرار بگیرد.

امام جمعه دیلم با اشاره به نقش مهم نهضت عاشورا در ابعاد گوناگون جامعه و فرهنگ‌ها تصریح کرد: ماه محرم و نهضت عاشورا دارای آثار و برکات مهمی در جامعه است که راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان باید در نهضت امام حسین(ع) جستجو کرد.

حسینی بوشهری با تاکید بر زدودن خرافات در مراسم عزاداری امام حسین(ع) گفت: برپایی مراسم عزاداری ماه محرم سبب زدودن غفلت و افزایش آگاهی و بیداری انسان از قید و بند شهوت و لذت می‌شود.

امام جمعه دیلم  تاکید کرد: باید از ظرفیت عاشورای حسینی برای تحول در فرهنگ جامعه استفاده کرد و در این راستا جوانان و نوجوانان به این سمت و سو هدایت شوند.

وی  با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر سبب احیا فضائل و دفع منکرات در جامعه می‌شود.

حسینی بوشهری احیا امر به معروف و نهی از منکر را رسالت همگانی دانست و گفت: اگر دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود بسیاری از مشکلات در جامعه برطرف می‌شود.

امام جمعه دیلم به اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن  پرداخت و افزود: برنامه‌ریزی برای توسعه و پیشرفت نظام اسلامی بر اساس آمار و اطلاعات صحیح است که لازم است مردم شهرستان دیلم در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن مشارکت جدی به روش اینترنتی داشته باشند.

حسینی بوشهری با قدردانی از خدمات ارزشمند نیروی انتظامی در برقراری امنیت و آرامش در جامعه بر توجه به بازنگری قانون مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و افزود: کالایی که از گمرک به صورت قانونی ترخیص می‌شود نباید در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ دیلم به عنوان کالای قاچاق مصادره شود چراکه این مهم مشکلاتی برای تجار و ملوانان ایجاد کرده است.

خطیب نماز جمعه عسلویه: کیفیت مراسم ماه محرم در ابعاد گوناگون افزایش یابد

امام جمعه عسلویه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت فرا رسیدن ماه محرم بر توجه به مراسم و برنامه‌های این ماه با عظمت تاکید کرد و اظهار داشت: ماه محرم دارای آموزه‌های گوناکونی است که باید از آن در مبارزه با ظلم و ستم دشمن، تقویت روحیه استکبار ستیزی، مصون نگه داشتن جامعه از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها استفاده کرد.

حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد با بیان اینکه برنامه‌های ایام ماه محرم باید باید با کیفیت بالا برگزار شود گفت: قیام عاشورا باید در ابعاد گوناگون تحلیل و تفسیر شود تا جوانان از کم و کیف حرکت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بیشتر آگاه شوند که این مهم رسالت وعاظ و سخنرانان است.

وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی از خدمات این نیرو در برقراری امنیت پایدار قدردانی کرد و افزود: نیروی انتظامی برای اسایش و آرامش مردم در شبانه‌روز تلاش می‌کند که خدمات این عزیزان در خور توجه مردم قدرشناس قرار دارد.

امام جمعه عسلویه با اشاره به برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن و نقش مهم مردم در نتیجه این سرشماری خاطر نشان کرد: شهرستان عسلویه در ثبت نام اینترنتی در استان بوشهر رتبه نخست دارد که نشان دهنده مشارکت مردم این شهرستان در این عرصه است که جای قدردانی دارد.

هاشمی‌نژاد با تاکید بر توجه به دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در شهرستان عسلویه تصریح کرد: 350 دانش آموز و80 دانشجو در شهرستان عسلویه از خانواده‌های نیازمند است که لازم است با مشارکت همه جانبه در جشن عاطفه‌ها در رسیدگی به مشکلات این افراد تلاش شود.

وی با تاکید بر توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانش‌آموزی گفت: حذف کتاب و درس رهبران کوچک در پایه ششم ابتدایی حرکتی غیر معقول است که با توجه به نقش مهم شهید فهمیده در حماسه آفرینی و فداکاری باید این فرهنگ از طریق این حماسه آفرینان ترویج شود.

خطیب نماز جمعه برازجان: با توجه به نقش سالمندان در جامعه باید این خردمندان مورد تکریم قرار بگیرند

امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت ماه محرم و با بیان اینکه مراسم این ماه باید بدون هر گونه افراط و تفریط برگزار شود اظهار داشت: عزاداری ماه محرم باید بدون ریا و با اخلاص و دور از افراط و تفریط برگزار شود.

حجت‌الاسلام حسن مصلح  با تاکید بر دوری از بدعت‌ها و خرافات در مراسم ماه محرم گفت: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی باید با شکوه و عظمت برگزار شود که تجمع در تاسوعا و عاشورای حسینی باید مورد توجه قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه برازجان با تاکید بر توجه به اقامه نماز ظهر عاشورای حسینی به هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و افزود: هدف حضرت امام حسین(ع) احیا فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بود که باید این فرهنگ در جامعه و آثار آن تبیین شود.

وی افزود: عملی شدن واجبات دینی و مذهبی، امنیت جامعه، تحقق حقوق مردم، توسعه عمران و آبادانی و دفاع از کشور و مبارزه با دشمن از آثار امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه برازجان با اشاره به روز همبستگی و همدری با کودکان و نوجوانان فلسطینی گفت: ملت مظلوم فلطسین سال‌ها است مورد ظلم و ستم رژیم صهیونیستی با حمایت استکبارجهانی است که حمایت از مردم مظلوم به ویژه کودکان و نوجوانان فلسطینی امری مهم و واجب است.

مصلح با تاکید بر توجه به بزرگسالان و سالمندان افزود: با توجه به نقش سالمندان در جامعه باید این خردمندان مورد تکریم قرار بگیرند.

خطیب نماز جمعه برازجان با گرامیداشت روز نیروی انتظامی نقش مهم این نیرو در برقراری امنیت و پاسداری از نظم و امنیت پایدار مهم دانست و گفت: توجه به امنیت اخلاقی و روانی در جامعه حضور به‌ هنگام، رعایت قانون و مقررات، دفاع از ارزش‌ها و ایجاد جامعه سالم از ماموریت‌های نیروی انتظامی است.

امام جمعه برازجان برمشارکت حداکثری در ثبت نام سرشماری نفوس و مسکن به روش اینترنتی تاکید کرد.

خطیب نماز جمعه خورموج: واجبات دینی ضامن اجرای امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت ماه محرم نقش مهم وعاظ در تببین قیام عاشورا و حرکت امام حسین(ع) در نهضت عاشورا مهم دانست و اظهار داشت: برای تبیین قیام عاشورا در شهرستان دشتی بیش از 30 روحانی به نقاط مختلف این شهرستان اعزام شده است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: تمام واجبات ضامن اجرای امر به معروف و نهی از منکر است و سبب اتحاد میان جامعه و سبب اصلاح فرد و جامعه می‌شود.

خطیب نماز جمعه خورموج با تبریک هفته نیروی انتظامی از تلاش پلیس برای برقراری و حفظ آرامش و امنیت تقدیر و تشکر کرد و گفت: تلاش این نیرو در ابعاد گوناگون قابل توجه است به‌گونه‌ای که مردم از تلاش نیروی انتظامی رضایت‌مندی دارند.

امام جمعه خورموج با اشاره به سوم محرم سالگرد شهادت شهید عاشوری نخستین روحانی شهید انقلاب اسلامی گفت: شهید عاشوری  نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت که این شهید شاخص باید بیشتر به جامعه معرفی شود.

مصلح به روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی پرداخت و با تاکید بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی به‌عنوان نمادی از دادخواهی دانش‌آموزان ایرانی از مستکبران جهان و اعلام همدردی و همبستگی با مظلومان فلسطینی است.

وی با اشاره به هفته مبارزه با بیماری سرطان در جامعه تاکید کرد: همه‌ساله از 11 تا 17 مهرماه در کشور به بیماران سرطانی اختصاص‌ یافته است باید به توصیه‌های پزشکان برای جلوگیری از این بیماری‌ها توجه شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: چنگ نرم
برچسب‌ها: جنگ نرم

تاريخ : پنج شنبه 27 / 4 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.