ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مقام معظم رهبری - زندگی - امرار معاش

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

مقام معظم رهبری - زندگی - امرار معاش

ایا این درست است که میگویند مقام معظم رهبری حقوق(ماهیانه) از نظام ندارد و مخارج زندگی خود را از اجاره یک خانه قدیمی که از پدرشان در جنوب تهران بهش ارث رسیده ماهیانه دریافت می کنند؟

آقای حداد عادل در مورد امرار معاش مقام معظم رهبری می گوید : آقا یک خانه‌ای قبل از ریاست جمهوری‌شان داشتند توی جنوب تهران ایشان آن را اجاره داده‌اند و خرج زندگی‌شان را از آن در می‌آورند. ایشان حقوق بابت رهبری نمی‌گیرند و از وجوهات هم استفاده نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزه ای دفتر مقام معظم رهبری به عنوان یکی از افرادی که مستقیما با شخص مقام معظم رهبری در ارتباط می باشد و از نزدیک با جزئیات زندگی معظم له آشنا می باشد در مصاحبه ای که با ویژه نامه روزنامه جام جم با عنوان تداوم آفتاب داشتند در زمینه نحوه امرار معاش رهبر معظم انقلاب چنین می گویند : « اداره‌ زندگی ایشان عمدتاً‌ یعنی آن قدر که من اطلاع دارم که تا حدی دقیق است‌ بیشتر از نذوراتی است که مردم در مورد حضرت آقا انجام می‌دهند. نذورات می‌آید. برای امام هم (رضوان‌الله تعالی علیه) خیلی نذورات می‌رفت. برای حضرت آقا هم نذورات زیاد می‌آید که نذر شخصی آقا می‌کنند که آقا، زندگی‌شان عمدتاً از همین نذورات اداره می‌شود و از بیت‌المال و از دفتر استفاده نمی‌کنند. از وجوهات که اصلاً هیچ استفاده نمی‌کنند. عمدتاً همین نذورات است. » (ویژه نامه تداوم آفتاب روزنامه جام جم شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷به نقل از سایت اطلاع رسانی جام جم آنلاین)
حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی حسینی درباره ساده زیستی رهبر معظم انقلاب می گوید :زندگی مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای، بسیار ساده و در پایین ترین سطح و با کم ترین امکانات می باشد.معظم لَه مانند معمولی ترین افراد جامعه زندگی می کنند. ما زمانی خدمت ایشان رفتیم و از آقا درخواست نمودیم تا اجازه بفرمایند از داخل منزلشان و وضیعت زندگیشان فیلم برداری کنیم، تا مردم وضعیت زندگی رهبر خود را ببینند و بفهمند که ایشان چگونه زندگی می کنند.آقا فرمودند: «اگر شمابخواهید زندگی مرا نشان بدهید می ترسم خیلی ها باورنکنند.»( پرتوى از خورشید، على شیرازى، بوستان کتاب قم، ۱۳۸۲،ص۵۱)
در سلامت زندگی مقام معظم رهبری همین بس که حتی مخالفان نظام نیز بدان اعتراف نموده اند به عنوان نمونه عطاء الله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات و خارج نشین امروز در یک جلسه پرسش و پاسخ که در یکی از دانشگاه‌های انگلیس برگزار شد،تحلیل‌های رسانه‌های ضدانقلاب مبنی بر شباهت وضعیت ایران و مصر را رد کرد و آن را نشانه توهم این افراد دانست. مهاجرانی برای اثبات سخنان خود، به ارائه تفاوت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و رژیم دیکتاتوری مصر پرداخت که در حین آن به دو موضوع جالب هم اذعان کرد.وزیر ارشاد دولت اصلاحات با بیان اینکه « نمی‌شود شرایط ایران را مصری کرد » ، وابستگی تام و تمام حسنی مبارک به غرب را یکی از تفاوت‌های بنیادین این کشور با ایران ارزیابی و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران استقلال بی‌نظیری در عدم هرگونه وابستگی به غرب و شرق دارد.مهاجرانی در دومین اعتراف خود به بررسی وضعیت فساد اقتصادی در خاندان مبارک در مصر پرداخت و آن را یک تفاوت آشکار میان ایران و مصر عنوان کرد.وی با مقایسه وضعیت مسئولان ارشد ایران با مصر، درباره وضعیت زندگی و فعالیت‌های اقتصادی رهبر معظم انقلاب اذعان کرده است که من آیت‌الله خامنه‌ای را خوب می‌شناسم و می‌دانم که در تمام کارنامه‌ اقتصادی خود و اقوامش، نقطه سیاه که هیچ، حتی یک نقطه خاکستری هم نمی‌توان یافت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: ریشه ،سیاسی و اندیشه سیاسی ،شخصیت ها ،آیت الله خامنه ای ،زندگی خصوصی آیت الله خامنه ای

تاريخ : سه شنبه 2 / 4 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.