قرآن و دوران هاي زندگي انسان (2)
شروع سومين دوران با بعثت انبيا مبشر و منذر در پي اختلاف امت واحده اوليه است که بدان اشاره شد. از خصوصيات مهم اين دوران، ظاهر شدن امري جديد در زندگي انسان است و آن تاريخي شدن حيات او و ظهور سنن تاريخي است.
نويسنده: محمد هادي مؤذن جامي
دوران سوم: دوران تفرقه و اختلاف
شروع سومين دوران با بعثت انبيا مبشر و منذر در پي اختلاف امت واحده اوليه است که بدان اشاره شد. از خصوصيات مهم اين دوران، ظاهر شدن امري جديد در زندگي انسان است و آن تاريخي شدن حيات او و ظهور سنن تاريخي است.موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : پنج شنبه 29 / 2 / 1401
| 9:20 | نویسنده : اکبر احمدی | قرآن و دوران هاي زندگي انسان (1)
بحث حاضر از کتاب پرارزش سنت هاي تاريخ در قرآن، اثر زنده ياد، شهيد آية الله سيد محمد باقر صدر مايه گرفته است. ايشان فرموده اند: قرآن زندگي انسان را در روي زمين به سه دوره تقسيم کرده: 1. دوران پرستاري ( يا حضانت )
نويسنده: محمد هادي مؤذن جامي
بحث حاضر از کتاب پرارزش سنت هاي تاريخ در قرآن، اثر زنده ياد، شهيد آية الله سيد محمد باقر صدر مايه گرفته است. ايشان فرموده اند: قرآن زندگي انسان را در روي زمين به سه دوره تقسيم کرده: 1. دوران پرستاري ( يا حضانت ) 2. دوران وحدت 3. دوران پراکندگي و اختلاف ( سنت هاي تاريخ در قرآن، درس 14، ص 281 ).
بحث حاضر از کتاب پرارزش سنت هاي تاريخ در قرآن، اثر زنده ياد، شهيد آية الله سيد محمد باقر صدر مايه گرفته است. ايشان فرموده اند: قرآن زندگي انسان را در روي زمين به سه دوره تقسيم کرده: 1. دوران پرستاري ( يا حضانت ) 2. دوران وحدت 3. دوران پراکندگي و اختلاف ( سنت هاي تاريخ در قرآن، درس 14، ص 281 ).
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : پنج شنبه 29 / 2 / 1401
| 9:15 | نویسنده : اکبر احمدی | بررسی آیات ناظر به انسانشناسی در قرآن (2)
واژگان متنوعی در قرآن نظیر سیر، کدح، هجرت، رجعت، اتیان، صیرورت تبیین مفهوم حرکت انسان را برعهده دارند.
نویسنده: دکتر جمیله علمالهدی
واژگان متنوعی در قرآن نظیر سیر، کدح، هجرت، رجعت، اتیان، صیرورت تبیین مفهوم حرکت انسان را برعهده دارند.
برخی از آنها مثل واژهی «سیر» (1) ناظر به جابهجایی و حرکت مکانی است و برخی نظیر صیرورت ناظر به حرکت استکمالی ذاتی است؛ چنان که در آیات «وَلِلّهِ مُلْكُ السَّماوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَیْنَهُمَا وَإِلَیْهِ الْمَصِیرُ» (مائده: 18)، «خَلَقَ السَّماوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ وَصَوَّرَكُمْ فَأَحْسَنَ صُوَرَكُمْ وَإِلَیْهِ الْمَصِیرُ» (تغابن: 3)، «...قَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَیْكَ الْمَصِیرُ» (بقره: 285)، منظور از صیرورت صرفاً جابهجایی در مکان و زمان نیست؛ همچنین صیرورت
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : دو شنبه 24 / 11 / 1400
| 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی | بررسی آیات ناظر به انسانشناسی در قرآن (1)
بدون شک تبین انسان از منظر قرآن مقتضی طرح مباحث پیچیده و تفصیلی در حوزهی ویژگیهای روانشناختی، جامعهشناختی، زیستشناختی انسان است که از مجال نوشتار حاضر خارج است. برای پیجویی مسایل مبتلابه این پژوهش،
نویسنده: دکتر جمیله علمالهدی
بدون شک تبین انسان از منظر قرآن مقتضی طرح مباحث پیچیده و تفصیلی در حوزهی ویژگیهای روانشناختی، جامعهشناختی، زیستشناختی انسان است که از مجال نوشتار حاضر خارج است. برای پیجویی مسایل مبتلابه این پژوهش، شرح حقیقت انسان و چگونگی حرکت او همچنین نسبتش با جهان هستی کافی است. از این رو، بررسی آیات ناظر به انسانشناسی به شش مطلب توجه دارد که عبارت است از: حقیقت انسان، جایگاه انسان در جهان، حرکت انسان، وحدت نوع انسان در ذات، آزادی انسان و غایت انسان. بحثهای گوناگون انسانشناختی فلسفی در حد ضرورت ذیل همین دو عنوان و به طور خلاصه مطرح میشود.
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : دو شنبه 24 / 11 / 1400
| 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی | ثمرات حیات طیّبه
ایمان به خدا و قیامت و نبوت و رسالت و عمل صالح، انسان را به حیات طیب میرساند و عصارهی آن بحث در ضمن چند اصل یا چند امر مطرح است.
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : پنج شنبه 8 / 11 / 1400
| 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی | حیات طیّبه
یکی از موضوعات مهمی که قرآن کریم او را رهآورد وحی میداند حیات طیب یعنی زندگی پاک و منزه است. میفرماید؛ این زندگی و حیات طیب بهرهی کسانی است که هم از نظر جان، مؤمن و معتقد باشند و هم از نظر عمل، صالح و
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : پنج شنبه 8 / 11 / 1400
| 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی | عمل تعیین کنندهی نحوه پیوند انسان با خارج
قرآن که بر اساس حکمت نازل شده است، از هرگونه خیالبافی و شعرسازی منزه و مصون است. تمام محتویات قرآن همراه با حکمت و حق و برهان است. خیالبافی یا تمثیلات شعری در هیچ حکمی از احکام قرآن کریم نیست.
عمل تعیین کنندهی نحوه پیوند انسان با خارج
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : پنج شنبه 28 / 8 / 1400
| 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی | ایمان و عمل صالح، مؤثر است نه نام ایمان و آرزوی عمل صالح
انسان میتواند به جان و درون عالم راه پیدا کند و میتواند راه انبیای الهی را ادامه بدهد، برای طی این راه، نوری لازم است و برای پیمودن این راه طمأنینه و آرامشی لازم است که هم در پرتو آن نور، انسان راه را ببیند و هم در اثر این
ایمان و عمل صالح، مؤثر است نه نام ایمان و آرزوی عمل صالح
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : پنج شنبه 28 / 8 / 1400
| 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی | معنویت و ابعاد وجودی انسان در قرآن
علیرغم پیشرفتهای چشمگیر مادی، اضطراب و نگرانی همیشه یکی از بزرگترین بلاهای زندگی انسانها بوده و هست و عوارض ناشی از آن نیز در زندگی فردی و اجتماعی انسان سرگردان امروزی کاملاً محسوس است. از طرف دیگر،
نویسنده: محمود اکبری (1)
چکیدهعلیرغم پیشرفتهای چشمگیر مادی، اضطراب و نگرانی همیشه یکی از بزرگترین بلاهای زندگی انسانها بوده و هست و عوارض ناشی از آن نیز در زندگی فردی و اجتماعی انسان سرگردان امروزی کاملاً محسوس است. از
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : چهار شنبه 1 / 6 / 1400
| 9:57 | نویسنده : اکبر احمدی | انسان از نظر قرآن
گرچه قرآن کریم وحی الهی است و از نظم و هماهنگی خاصی برخوردار است، ولی بین بعضی از سورهها پیوند مخصوصی است، بطوریکه آن سورههای خاص با یک نام شروع شده، و به یک مطلب معین ختم میشوند، و محتوای واحدی
نویسنده: آیت الله عبدالله جوادی آملی
منبع:راسخون
گرچه قرآن کریم وحی الهی است و از نظم و هماهنگی خاصی برخوردار است، ولی بین بعضی از سورهها پیوند مخصوصی است، بطوریکه آن سورههای خاص با یک نام شروع شده، و به یک مطلب معین ختم میشوند، و محتوای
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : چهار شنبه 1 / 6 / 1400
| 9:52 | نویسنده : اکبر احمدی | معنویت و ابعاد وجودی انسان در قرآن
علیرغم پیشرفتهای چشمگیر مادی، اضطراب و نگرانی همیشه یکی از بزرگترین بلاهای زندگی انسانها بوده و هست و عوارض ناشی از آن نیز در زندگی فردی و اجتماعی انسان سرگردان امروزی کاملاً محسوس است. از طرف دیگر،
نویسنده: محمود اکبری (1)
چکیده
علیرغم پیشرفتهای چشمگیر مادی، اضطراب و نگرانی همیشه یکی از بزرگترین بلاهای زندگی انسانها بوده و هست و عوارض ناشی از آن نیز در زندگی فردی و اجتماعی انسان سرگردان امروزی کاملاً محسوس است. از طرف
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : شنبه 8 / 4 / 1400
| 8:38 | نویسنده : اکبر احمدی | جایگاه خدا در انسانشناسی قرآنی
هنگام بحث از انسان از دیدگاه قرآن همواره باید این نکته را در نظر داشت که جهانبینی قرآن خدا مرکزی و خدامحوری است، نه انسان مرکزی و انسانمداری.
نویسنده: عبدالله نصری
هنگام بحث از انسان از دیدگاه قرآن همواره باید این نکته را در نظر داشت که جهانبینی قرآن خدا مرکزی و خدامحوری است، نه انسان مرکزی و انسانمداری.
در نظام خدا مرکزی محور همه امور خداست. مبدأ عالم وجود، ذات بیمنتهای خداست. هدف انسان و جهان سیر به سوی خداست، یعنی هستی هم از خداست و هم به سوی خداست، هم از خدا منشأ گرفته است و هم به سوی خدا در حرکت و تکاپوست. مبنا و اساس همه بایدها و نبایدها خداست. آن قانون و تکلیفی مورد پذیرش است که از خدا صادر شده باشد و خدا به آن دستور داده باشد. حاکمیت از آن خداست و هیچ قدرتی جز او حق حکومت مطلقه بر انسانها را ندارد. فرمانده و حکمران حقیقی فقط خداست.
هنگام بحث از انسان از دیدگاه قرآن همواره باید این نکته را در نظر داشت که جهانبینی قرآن خدا مرکزی و خدامحوری است، نه انسان مرکزی و انسانمداری.
در نظام خدا مرکزی محور همه امور خداست. مبدأ عالم وجود، ذات بیمنتهای خداست. هدف انسان و جهان سیر به سوی خداست، یعنی هستی هم از خداست و هم به سوی خداست، هم از خدا منشأ گرفته است و هم به سوی خدا در حرکت و تکاپوست. مبنا و اساس همه بایدها و نبایدها خداست. آن قانون و تکلیفی مورد پذیرش است که از خدا صادر شده باشد و خدا به آن دستور داده باشد. حاکمیت از آن خداست و هیچ قدرتی جز او حق حکومت مطلقه بر انسانها را ندارد. فرمانده و حکمران حقیقی فقط خداست.
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : شنبه 8 / 4 / 1400
| 8:37 | نویسنده : اکبر احمدی | نیازهای انسان
انسان دارای نیازهای متعددی است که ارضاء و اقناع آنها موجب رشد و تکامل وی میشود. و اگر این نیازها به گونه صحیح ارضاء نشوند موجبات ناهماهنگی ابعاد شخصیت انسان را فراهم میآورند.
نویسنده: عبدالله نصری
انسان دارای نیازهای متعددی است که ارضاء و اقناع آنها موجب رشد و تکامل وی میشود. و اگر این نیازها به گونه صحیح ارضاء نشوند موجبات ناهماهنگی ابعاد شخصیت انسان را فراهم میآورند.
اینکه انسان چه نیازهایی دارد در میان مکاتب مختلف روانشناسی مورد گفتگو است. و روش این مقاله نیز ایجاب نمیکند که ما نظریات روانشناسان مختلف را مطرح سازیم، بلکه در اینجا به برخی از نیازهای انسانی پرداخته و نظرگاه قرآن را در این زمینه روشن میسازیم. ما قبل از آنکه به بحث پیرامون برخی از نیازهای انسانی بپردازیم چند نکته را خاطر نشان میسازیم:
انسان دارای نیازهای متعددی است که ارضاء و اقناع آنها موجب رشد و تکامل وی میشود. و اگر این نیازها به گونه صحیح ارضاء نشوند موجبات ناهماهنگی ابعاد شخصیت انسان را فراهم میآورند.
اینکه انسان چه نیازهایی دارد در میان مکاتب مختلف روانشناسی مورد گفتگو است. و روش این مقاله نیز ایجاب نمیکند که ما نظریات روانشناسان مختلف را مطرح سازیم، بلکه در اینجا به برخی از نیازهای انسانی پرداخته و نظرگاه قرآن را در این زمینه روشن میسازیم. ما قبل از آنکه به بحث پیرامون برخی از نیازهای انسانی بپردازیم چند نکته را خاطر نشان میسازیم:
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : چهار شنبه 6 / 2 / 1400
| 20:31 | نویسنده : اکبر احمدی | بحثی دربارهی اصطلاح فطرت
کلمه فطر از نظر لغوی به معنای شکافتن است. طبرسی مفسر معروف آن را به معنای شکافتن طولی میداند. در بسیاری از آیات قرآنی نیز به معنای آفریدن آمده است. مثل آیه
نویسنده: عبدالله نصری
کلمه فطر از نظر لغوی به معنای شکافتن است. طبرسی مفسر معروف آن را به معنای شکافتن طولی میداند. در بسیاری از آیات قرآنی نیز به معنای آفریدن آمده است. مثل آیه
وَجَّهْتُ وَجْهِی لِلَّذِی فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ؛ من روی خود را به سوی کسی کردم که آسمانها و زمین را آفریده است. (انعام 79)
کلمه فطر از نظر لغوی به معنای شکافتن است. طبرسی مفسر معروف آن را به معنای شکافتن طولی میداند. در بسیاری از آیات قرآنی نیز به معنای آفریدن آمده است. مثل آیه
وَجَّهْتُ وَجْهِی لِلَّذِی فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ؛ من روی خود را به سوی کسی کردم که آسمانها و زمین را آفریده است. (انعام 79)
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : چهار شنبه 6 / 2 / 1400
| 20:29 | نویسنده : اکبر احمدی | فطریات انسان از دیدگاه قرآن
اینکه از نظر قرآن کریم آیا اساساً انسان دارای فطرت هست یا نسبت به شهادت یک سلسله آیات باید بگوییم که انسان دارای فطرت میباشد. ما مجموع این آیات را در بحثهای بعد مطرح خواهیم کرد و در اینجا برای نمونه فقط به دو آیه زیر
نویسنده: عبدالله نصری
اینکه از نظر قرآن کریم آیا اساساً انسان دارای فطرت هست یا نسبت به شهادت یک سلسله آیات باید بگوییم که انسان دارای فطرت میباشد. ما مجموع این آیات را در بحثهای بعد مطرح خواهیم کرد و در اینجا برای نمونه فقط به دو آیه زیر اشاره خواهیم کرد:
اینکه از نظر قرآن کریم آیا اساساً انسان دارای فطرت هست یا نسبت به شهادت یک سلسله آیات باید بگوییم که انسان دارای فطرت میباشد. ما مجموع این آیات را در بحثهای بعد مطرح خواهیم کرد و در اینجا برای نمونه فقط به دو آیه زیر اشاره خواهیم کرد:
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : چهار شنبه 6 / 2 / 1400
| 20:28 | نویسنده : اکبر احمدی | ارزش و مقام انسان از نگاه قرآن
اگر بخواهیم به انصاف سخن بگوییم باید اذعان کنیم که هیچ مکتبی را در جهان- چه در شرق و چه در غرب، چه در گذشته و چه در حال- نمیتوان سراغ گرفت که چون قرآن برای انسان ارزش و اهمیت قایل شده باشد.
نویسنده: عبدالله نصری
در این گفتار سخن پیرامون مقام و ارزش انسان است- آن هم از دیدگاه قرآن.
اگر بخواهیم به انصاف سخن بگوییم باید اذعان کنیم که هیچ مکتبی را در جهان- چه در شرق و چه در غرب، چه در گذشته و چه در حال- نمیتوان سراغ گرفت که چون قرآن برای انسان ارزش و اهمیت قایل شده باشد.
قرآن انسان را جانشین خدا بر روی زمین میداند. وی را موجودی میداند که فرشتگان او را سجده کردهاند. همه آسمانها و زمین مسخر اویند و موجودات جهان آفرینش سر تمکین در برابر او فرود آوردهاند.
اگر بخواهیم به انصاف سخن بگوییم باید اذعان کنیم که هیچ مکتبی را در جهان- چه در شرق و چه در غرب، چه در گذشته و چه در حال- نمیتوان سراغ گرفت که چون قرآن برای انسان ارزش و اهمیت قایل شده باشد.
قرآن انسان را جانشین خدا بر روی زمین میداند. وی را موجودی میداند که فرشتگان او را سجده کردهاند. همه آسمانها و زمین مسخر اویند و موجودات جهان آفرینش سر تمکین در برابر او فرود آوردهاند.
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : جمعه 20 / 12 / 1399
| 8:22 | نویسنده : اکبر احمدی | اصطلاح رشد در قرآن
کلمه رشد به معنی رسیدن به واقع است و در قرآن به معنای هدایت یافتن و رسیدن انسان به کمال وجودیش به کار رفته است، چنانکه قرآن در مورد حضرت ابراهیم میگوید:
نویسنده: عبدالله نصری
کلمه رشد و مشتقات آن چون یرشدون، راشدون، مرشد، رشاد حدود 19 بار در قرآن به کار رفته است، از جمله در آیات زیر:
کلمه رشد و مشتقات آن چون یرشدون، راشدون، مرشد، رشاد حدود 19 بار در قرآن به کار رفته است، از جمله در آیات زیر:
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : جمعه 20 / 12 / 1399
| 8:21 | نویسنده : اکبر احمدی | هدف از رشد انسان از دیدگاه قرآن
مهمترین مسئلهای که در بحث از رشد مطرح است هدف رشد میباشد. سایر مسایل مربوط به رشد نیز متفرع بر این مسئله و تابع آن میباشد. تا هدف رشد مطرح نشود نمیتوان سخن از راه و مسیر رشد به میان آورد، تا هدف رشد مطرح نشود
هدف از رشد انسان از دیدگاه قرآن
نویسنده: عبدالله نصری
مهمترین مسئلهای که در بحث از رشد مطرح است هدف رشد میباشد. سایر مسایل مربوط به رشد نیز متفرع بر این مسئله و تابع آن میباشد. تا هدف رشد مطرح نشود نمیتوان سخن از راه و مسیر رشد به میان آورد، تا هدف رشد مطرح نشود نمیتوان سخن از راه و مسیر رشد به میان آورد، تا هدف رشد مطرح نشود سخن گفتن از روشهای رشد بیهوده است. اما اینکه هدف رشد چیست باید گفت که هدف رشد در هر مکتبی معنای خاصی دارد. هر مکتبی در رابطه با تفسیری که از انسان میکند هدف خاصی را برای رشد انسان در نظر میگیرد. مکتبی که انسان را چیزی جز ماده نمیداند و جز نیازهای حیوانی، نیاز دیگری را برای انسان در نظر نمیگیرد هدفی را برای رشد در نظر میگیرد که مکتبی که انسان را دارای دو بعد ماده و روح دانسته و نیازهای معنوی برای او قایل است، آن هدف را مطرح نمیسازد، بلکه هدف دیگری را برای رشد انسان در نظر میگیرد. بنابراین نمیتوان هدفی را برای رشد انسانها ارائه داد که مورد پذیرش همه مکاتب بشری باشد. ما در اینجا به نمونهای از هدفهایی که از سوی مکتبها و متفکران برای رشد انسان در نظر گرفته شده است اشاره میکنیم:
مهمترین مسئلهای که در بحث از رشد مطرح است هدف رشد میباشد. سایر مسایل مربوط به رشد نیز متفرع بر این مسئله و تابع آن میباشد. تا هدف رشد مطرح نشود نمیتوان سخن از راه و مسیر رشد به میان آورد، تا هدف رشد مطرح نشود نمیتوان سخن از راه و مسیر رشد به میان آورد، تا هدف رشد مطرح نشود سخن گفتن از روشهای رشد بیهوده است. اما اینکه هدف رشد چیست باید گفت که هدف رشد در هر مکتبی معنای خاصی دارد. هر مکتبی در رابطه با تفسیری که از انسان میکند هدف خاصی را برای رشد انسان در نظر میگیرد. مکتبی که انسان را چیزی جز ماده نمیداند و جز نیازهای حیوانی، نیاز دیگری را برای انسان در نظر نمیگیرد هدفی را برای رشد در نظر میگیرد که مکتبی که انسان را دارای دو بعد ماده و روح دانسته و نیازهای معنوی برای او قایل است، آن هدف را مطرح نمیسازد، بلکه هدف دیگری را برای رشد انسان در نظر میگیرد. بنابراین نمیتوان هدفی را برای رشد انسانها ارائه داد که مورد پذیرش همه مکاتب بشری باشد. ما در اینجا به نمونهای از هدفهایی که از سوی مکتبها و متفکران برای رشد انسان در نظر گرفته شده است اشاره میکنیم:
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : جمعه 20 / 12 / 1399
| 8:19 | نویسنده : اکبر احمدی | راه و مسیر رشد انسان از دیدگاه قرآن
نویسنده: عبدالله نصری
انسان از دیدگاه قرآن نه تنها هدف رشد و تکاملش مشخص و معین است که راه و مسیر رشدش را نیز خداوند به او نشان داده است.
قرآن کریم از راه رشد تعبیر به صراط مستقیم کرده است. چنان که میگوید:
انسان از دیدگاه قرآن نه تنها هدف رشد و تکاملش مشخص و معین است که راه و مسیر رشدش را نیز خداوند به او نشان داده است.
قرآن کریم از راه رشد تعبیر به صراط مستقیم کرده است. چنان که میگوید:
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : چهار شنبه 6 / 11 / 1399
| 8:56 | نویسنده : اکبر احمدی | نویسنده: عبدالله نصری
از چه روشهایی برای رشد انسان میتوان استفاده کرد؟ آیا از هر روشی برای رشد انسان میتوان استفاده کرد یا نه؟ آیا قرآن کریم برای رشد افراد انسانی روشهایی را تعلیم میدهد یا نه؟
قرآن کریم همانگونه که هدف رشد، راه و مسیر رشد، و مسایل رشد را مطرح ساخته است، روشهای رشد را نیز از نظر دور نداشته است.
از چه روشهایی برای رشد انسان میتوان استفاده کرد؟ آیا از هر روشی برای رشد انسان میتوان استفاده کرد یا نه؟ آیا قرآن کریم برای رشد افراد انسانی روشهایی را تعلیم میدهد یا نه؟
قرآن کریم همانگونه که هدف رشد، راه و مسیر رشد، و مسایل رشد را مطرح ساخته است، روشهای رشد را نیز از نظر دور نداشته است.
موضوعات مرتبط: انسان از نگاه قرآن
برچسبها: انسان از نگاه قرآن
تاريخ : چهار شنبه 6 / 11 / 1399
| 8:54 | نویسنده : اکبر احمدی |